Mafalda

Mafalda

dilluns, 21 d’abril del 2014

Pràctiques com a psicopedagoga

La tasca d’un psicopedagog, en un centre d’ensenyament d’educació especial és molt variada, ja que degut a la diversitat d’alumnat és necessari i primordial la coordinació constant entre els diferents professionals que hi han al centre (mestres, professors, logopedes, fisioterapeutes...), com entre els professionals externs (EAP, UBASP, CREDA, CEDIAP, CSMIJ, centres ocupacional, centre d’inserció laboral...) i evidentment amb les famílies.

La seva missió és la de donar suport als diferents professionals i vetllar per a la bona escolarització dels alumnes. L’assessorament al professorat i la coordinació d’aquestes, a partir de demandes que li facin arribar. Fer propostes de materials i d’intervencions, segons les diferents tipologies d’alumnat. Elaboració d’actes, memòria final del departament d’orientació i d’informes de derivació a centres externs. Coordinació de casos d’alumnat que estan seguits per l’UBASP, per centres externs, per escolarització compartida, coordinació amb logopedes i fisioterapeutes i coordinació amb les famílies.

Tot es realitza d’acord a les instruccions establertes per l’equip directiu i la normativa aplicable en l’àmbit de l’educació formal i no formal, per tal de millorar la qualitat de vida i la qualitat educativa del centre, atenent les necessitats individuals i col·lectives de l’alumnat, i assegurar que tant els recursos amprats com la metodologia són els adaptats a cada nivell d’aprenentatge i a cada alumne.

Durant el meu període de pràctiques hem pactat treballar i fer el seguiment de les següents funcions:

1. Atenció directa als alumnes
2. Assessorament a l’equip docent i famílies
3. Coordinació amb centres externs

El seguiment de les funcions es duran a terme mitjançant les següents activitats:

1. Atenció directa als alumnes: tutories, observació dins de l’aula, suport d’aprenentatge en petit grup, realitzar avaluacions psicopedàgogiques prèvies i fer els diferents seguiments d’aquestes.

2. Assessorament a l’equip docent: col·laborar en la detecció de problemes d’aprenentatge que puguin anar apareixent, a part dels que ja tenen degut a les diferents patologies o al seu grau de disminució, col·laborar en la programació, ajudar en la realització de materials didàctics segons la diversitat, col·laborar amb els tutors en l’establiment dels plans d’acció tutorial, en les adaptacions curriculars, en la detecció i en la prevenció de dificultats, realitzar orientació educativa al grup de professionals que hi treballen i fer partícip a les famílies de formació per tal de poder treballar conjuntament.


3. Coordinació amb centres externs: coordinar les reunions i seguiments amb l’EAP (Equip d’Atenció Psicopedagògica); coordinació de casos i seguiment d’alumnat que també està seguit des de Benestar Social; seguiment i coordinació amb altres centres externs (Centre de Salut Mental Infantil i Juvenil (CSMIJ), Benestar Social, Centre de Recursos per a Deficients Auditius (CREDA), CDIAP (centre de desenvolupament infantil d’atenció precoç), centres d’inserció laboral, centre ocupacional i centres privats de logopèdia i psicològics. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada