En aquestes sessions amb el Psicopedagog i amb el contacte amb els diferents professionals amb els quals he pogut treballar he anat veient que es segueix una estructura ordenada en la presa de decisions educatives dirigides als alumnes.
Normalment aquesta presa de decisions segueix el següent ordre:
- Es realitza una avaluació comprensiva de l'alumne amb la participació de tots els professionals implicats. En aquesta avaluació es prenen decisions sobre les necessitats de l'alumne en les diferents àrees curriculars i en les diverses dimensions i es concreten els ajuts curriculars, pedagògics, de serveis i d'altres tipus que són imprescindibles per garantir el progrés de l'alumne.
- S'elabora el PEI. És la concreció per un any de la proposta curricular, de serveis i d'altres tipus de suport que es proporcionarà a un alumne.
- S'elaboren els programes educatius o unitats de programació per tal d'aconseguir els objectius establerts en el PEI de l'alumne.
- S'elaboren els plans de suport conductual i/o familiars per aquells alumnes que aquestes siguin àrees de necessitats o d'intervenció convenient.
- Es participa en entorns comunitaris. Una part important de l'atenció dels alumnes és la seva participació en activitats comunitàries relacionades amb la seva edat i del seu entorn proper. Sempre que és possible, es proposa que els alumnes participin en activitats de lleure del seu poble o barri o en activitats d'entrenament comunitari adequades a la seva edat.