Mafalda

Mafalda

dimecres, 30 d’abril del 2014

Sessions

En aquestes sessions amb el Psicopedagog i amb el contacte amb els diferents professionals amb els quals he pogut treballar he anat veient que es segueix una estructura ordenada en la presa de decisions educatives dirigides als alumnes.

Normalment aquesta presa de decisions segueix el següent ordre:


  • Es realitza una avaluació comprensiva de l'alumne amb la participació de tots els professionals implicats. En aquesta avaluació es prenen decisions sobre les necessitats de l'alumne en les diferents àrees curriculars i en les diverses dimensions i es concreten els ajuts curriculars, pedagògics, de serveis i d'altres tipus que són imprescindibles per garantir el progrés de l'alumne.
  • S'elabora el PEI. És la concreció per un any de la proposta curricular, de serveis i d'altres tipus de suport que es proporcionarà a un alumne.
  • S'elaboren els programes educatius o unitats de programació per tal d'aconseguir els objectius establerts en el PEI de l'alumne.
  • S'elaboren els plans de suport conductual i/o familiars per aquells alumnes que aquestes siguin àrees de necessitats o d'intervenció convenient.
  • Es participa en entorns comunitaris. Una part important de l'atenció dels alumnes és la seva participació en activitats comunitàries relacionades amb la seva edat i del seu entorn proper. Sempre que és possible, es proposa que els alumnes participin en activitats de lleure del seu poble o barri o en activitats d'entrenament comunitari adequades a la seva edat.
En tots aquests punt la tasca del Psicopedagog de centre és molt important , ja que sovint ha de fer de mediador i coordinar a tots els diferents professionals. personalment he pogut anar participant o m'han fet partícip de moltes decisions que es van prenent per tal de veure les diferents evolucions. He de dir que sovint el més complicat és la relació amb les famílies, ja que sovint se'ls ha de comunicar realitats que els pares i mares no són conscients o no volen veure. Sovint a aquests professionals se'ls hi demana un grau d'exigència massa elevat pel col·lectiu amb el qual s'està treballant. A l'escola Estel donen molta importància a la vinculació i a la inclussió del noi ai noia a la comunitat, però no sempre és així. 

Sessions

El meu dia a dia a l'Escola Estel és un poti poti de realitats diferents. Tant bon punt pots estar fer seguiment amb el Psicopedagog o participar a una reunió de coordinació, com estar llegint articles que van publicant o estar dins d'una aula fent observació directa o estar participant ajudant a canviar bolquers o donant esmorzars als nois i noies més dependents i amb més discapacitat. Tinc la sort de poder aprendre d'un grup de professionals on tothom ajuda a tothom, on tothom col·labora i tothom és partícip de l'evolució dels nois i noies que assisteixen a aquesta escola. L'Estel fonamenta la seva proposta curricular en base al currículum ordinari i ho fa realitzant modificacions i adaptacions del mateix. La proposta curricular intenta ser el camí traçat per tal de facilitar l'aprenentatge dels alumnes i el progrés cap a les capacitats establertes. L'estructura i organització del projecte curricular segueix la mateixa que la del currículum ordinari.
Les àrees que es treballen són les següents:
  • Llengua (llenguatge oral i escrit)
  • Matemàtiques
  • Visual-plàstica
  • Educació Física
  • Naturals i Socials
  • Socialització
Jo realitzo les pràctiques els dimarts i dijous al matí, i en aquest espai de temps puc estar dins de les aules d'informàtica, de llengua i de matemàtiques, on ajudo a les diferents mestres a preparar el material adaptat i a poder posar-ho en pràctica.