Segons (C. Giné; J. Font, 1996) “es
parteix de la idea que la finalitat bàsica dels centres d’educació especial és
estimular i promoure el desenvolupament i el creixement de l’alumne”. En el
cas del centre l’Estel de Vic parteix d’un enfocament essencialment educatiu o
psicoeducatiu. Segons (M.F. Giangreco i altres 1993) “els centres d’educació especial constitueixen un sistema d’ajuts als
alumnes que hi estan escolaritzats, i el conjunt de recursos, serveis i
professionals han de poder promoure un procés i uns resultats significatius i
valuosos”, és a dir proporcionar experiències i oportunitats educatives que
ajudin als alumnes al seu procés de creixement i ajustar progressivament el
tipus d’ajuda més adequada, per tal de garantir la màxima autonomia i
independència, integració a la comunitat i satisfacció personal.
Partint d’aquest punt el perfil del psicopedagog en el centre on realitzo
les pràctiques no constitueix una part aliena de l’organització, és un
professional que pertany a l’estructura del centre el qual dona suport i
dinamitza la tasca educativa.
Els àmbits de treball son:
Àmbit de l’escola
|
-Elaboració
del projecte educatiu de centre (PEC) i altres documents afins.
-Elaboració del
projecte curricular de centre (PCC)
-La
identificació i la determinació de les necessitats educatives.
-Ajuda en l’organització
escolar i l’estructura del professorat.
|
Àmbit d’aula
|
-Elaboració
de la programació de l’aula i les programacions individuals.
-Organització
de les activitats d’ensenyament-aprenentatge.
-Tractament
de les conductes problemàtiques.
-Seguiment i
avaluació del progrès dels alumnes.
|
Àmbit de formació
|
-Col·laboració
activa en l’elaboració del projecte de formació del centre.
-Coordinació
i posada en pràctica de les propostes de formació.
-Aportació d’informació
rellevant i actualitzada sobre aspectes teòrics i aplicats propis del camp.
-Potenciació
i coordinació de grups d’estudi i recerca sobre temes d’interés o preocupació
entre el professorat.
|
Àmbit de pares
|
-Establir un
sistema de suports família-escola.
-Sessions de
seguiment
-Sessions d’avaluació
|
Àmbit de comunitat
|
-Relacionar-se
amb els centres ordinaris de la comarca.
-Relacionar-se
amb altres serveis de la comunitat (salut, socials, laborals…)
-Relacionar-se
amb l’entorn social (institucions culturals, centres d’esplai…)
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada