Els mecanismes a través dels quals es produeix l'aprenentatge es basen en la interacció entre la manera d'aprendre de l'alumne, la manera d'ensenyar del professor i els continguts seleccionats. A l'escola Estel he pogut comprovar que es té molt en compte el paper actiu i protagonista de l'alumne davant dels aprenentatges i com el professional de l'educació, a través de l'adaptació del material facilita unes condicions d'aprenentatge, donant l'ajuda necessària per tal que pugui anar construint els seus propis coneixements. El fet d'estar en una escola d'educació especial fa que per tal de crear material adaptat, a més a més de tenir en compte el diagnòstic i el grau de disminució del nen i la nena, també s'ha de tenir en compte els següents punts:
- és necessari conèixer l'estil d'aprenentatge propi de l'alumne i les estratègies que és capaç d'aplicar amb més èxit.
- conèixer el perfil d'estil i estratègies d'aprenentatge de l'alumne.
- és important veure el grau de motivació per el qual passa l'alumne.
- cal conèixer a l'alumne per veure com treballa millor: individualment, en grup... per tal de prioritzar les activitats que més s'ajustin a les seves necessitats.
- és important considerar el ritme de treball de l'alumne.
- sense oblidar que l'adaptació ens ha de donar eines per tal de poder avaluar des de l'heterogeneïtat i no pas des de l'homogeneïtat.
És fàcil anar comprovant els bons resultats de les adaptacions, ja que es va veient una evolució evident.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada