Per tal de treball el concepte d'escola inclusiva, a l'escola Estel de Vic, utilitzen els següents mitjans::
- formació i informació a la comunitat. Molts dels nois i noies que assisteixen a l'escola Estel de Vic fan escola compartida i reben visites dels nois i noies de les seves respectives escoles per que visquin la realitat. A més a més participen activament en les festes del municipi: nadal, sant jordi... Es pretén doncs treballar des de l'homogeneïtat la diferència, fet que ho fan molt bé, ja que assoleixen els objectius. Exemples d'aquestes activitats són aquestes fotografies.
- formació: on l'objectiu és assessorar a professionals de la docència a entendre a l'alumnat amb NEE, no només a nivell comarcal, sinó a nivell de tot Catalunya.
Des de l'Estel parlen de la inclusió es referit-se a
l'aprenentatge i la participació de tots els estudiants. L'educació inclusiva implica
processos per a augmentar la participació dels estudiants i la reducció de la
seva exclusió, en el centre, el currículum i en la comunitat. La inclusió implica reestructurar la
cultura, les polítiques i les pràctiques dels centres educatius perquè puguin
atendre a la diversitat de l'alumnat.
La diversitat no es percep com un
problema a resoldre, sinó com una riquesa per a recolzar l'aprenentatge de
tots. L'índex és un conjunt de materials
dissenyats per a facilitar el desenvolupament d'una educació inclusiva en els
nostres centres escolars. L'objectiu és construir comunitats escolars col·laboradores que fomenten en tot l'alumnat alts nivells d'èxit.
Aquest procés s'aconsegueix a través de la investigació-acció on el centre educatiu s'ha de comprometre a realitzar un anàlisi
detallada de la seva situació present, i de les seves possibilitats futures de
cara a una major inclusió.
El concepte de “Necessitats
Educatives Especials” és substituït pel terme “barreres per a l'aprenentatge i
la participació”.BOOTH, T. i AINSCOW. M. (2000).
Però per tal de dur-lo a terme es
necessiten: cultures i polítiques inclusives, i a dia d’avui no s’està per la
labor. L’escola inclusiva ha de ser una realitat en un futur no molt llunyà, i que les
aules, centres, famílies i comunitats estiguin preparats per aquests canvis substancials.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada