Mafalda

Mafalda

dimarts, 20 de maig del 2014

Escola inclusiva sí o no?

Per tal de treball el concepte d'escola inclusiva, a l'escola Estel de Vic, utilitzen els següents mitjans:: 

- formació i informació a la comunitat. Molts dels nois i noies que assisteixen a l'escola Estel de Vic fan escola compartida i reben visites dels nois i noies de les seves respectives escoles per que visquin la realitat. A més a més participen activament en les festes del municipi: nadal, sant jordi... Es pretén doncs treballar des de l'homogeneïtat la diferència, fet que ho fan molt bé, ja que assoleixen els objectius. Exemples d'aquestes activitats són aquestes fotografies.























- formació: on l'objectiu és assessorar a professionals de la docència a entendre a l'alumnat amb NEE, no només a nivell comarcal, sinó a nivell de tot Catalunya. 


Des de l'Estel parlen de la inclusió es referit-se a l'aprenentatge i la participació de tots els estudiants. L'educació inclusiva implica processos per a augmentar la participació dels estudiants i la reducció de la seva exclusió, en el centre, el currículum i en la comunitat. La inclusió implica reestructurar la cultura, les polítiques i les pràctiques dels centres educatius perquè puguin atendre a la diversitat de l'alumnat.

La diversitat no es percep com un problema a resoldre, sinó com una riquesa per a recolzar l'aprenentatge de tots. L'índex és un conjunt de materials dissenyats per a facilitar el desenvolupament d'una educació inclusiva en els nostres centres escolars. L'objectiu és construir comunitats escolars col·laboradores que fomenten en tot l'alumnat alts nivells d'èxit.

Aquest procés s'aconsegueix a través de la investigació-acció on el centre educatiu s'ha de comprometre a realitzar un anàlisi detallada de la seva situació present, i de les seves possibilitats futures de cara a una major inclusió.

El concepte de “Necessitats Educatives Especials” és substituït pel terme “barreres per a l'aprenentatge i la participació”.BOOTH, T. i AINSCOW. M. (2000).


Però per tal de dur-lo a terme es necessiten: cultures i polítiques inclusives, i a dia d’avui no s’està per la labor.  L’escola inclusiva ha de ser una realitat en un futur no molt llunyà, i que les aules, centres, famílies i comunitats estiguin preparats per aquests canvis substancials.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada